środa, 10 grudnia 2014

SMACZNA GRZYBOWA Z MLEKIEM KOKOSOWYM




Nie ma nic lepszego na długie, chłodne, zimowe wieczory niż talerz gorącej aromatycznej zupy  grzybowej z własnych zbiorów. Od zawsze najbardziej smakowała mi grzybowa z makaronem zabielana śmietaną. Z uwagi na to, że od dłuższego czasu staram się nie używać produktów takich jak  nabiał czy jaja, to i w tym przypadku  wprowadziłam zmiany: śmietanę zastąpiłam mlekiem kokosowym. Dodatkowo smak urozmaiciłam dodając kawałek imbiru i odrobinę goździków, tradycyjny makaron zastąpiłam gryczanym, który doskonale komponuje się ze smakiem grzybów. Zupa wyszła naprawdę smaczna i została skonsumowana w mgnieniu oka.




Składniki:

1,5 l bulionu warzywnego
1 szklanka suszonych grzybów
2 marchewki
1 pietruszka
1 średnia cebula
400 ml mleka kokosowego
0,5 średniego selera
2 cm imbiru świeżego lub pół łyżeczki suszonego
2 goździki
liść laurowy
ziele angielskie
2 łyżki oliwy




Sposób przygotowania:

Grzyby zalewamy 500 ml wody i moczymy przez 3 godziny. Następnie gotujemy do miękkości, odcedzamy na sicie i drobno kroimy. Wywar zachowujemy. Warzywa obieramy i kroimy. W garnku rozgrzewamy 2 łyżki tłuszczu, wrzucamy listek laurowy, ziele, goździki i imbir. Podsmażamy, a po chwili dodajemy pokrojone warzywa, mieszamy i dalej smażymy przez ok. 5 minut. Całość podlewamy wywarem z grzybów, bulionem warzywnym,  dodajemy drobno pokrojone grzyby, doprawiamy solą do smaku i gotujemy ok. pół godziny, po czym dolewamy mleko kokosowe. Całość gotujemy na wolnym ogniu przez 30 minut. Podajemy z makaronem, w moim przypadku z gryczanym. Smacznego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz