wtorek, 31 maja 2016

WEGAŃSKIE LODY MOJITO



Już jutro Dzień Dziecka. Z tej okazji przygotowałam dla Was rewelacyjny przepis
na bardzo smaczne i orzeźwiające lody mojito. Nie za słodkie, pięknie pachnące
świeżą miętą i limonką a za sprawą dojrzałego awokado i mleka kokosowego są
niebywale delikatne i aksamitne. Zapraszam!

Życzę wszystkim pięknego i radosnego Dnia Dziecka  :)


Składniki:

2 dojrzałe awokado
200 g daktyli
400 g mleka kokosowego
otarta skórka z dwóch limonek
sok z dwóch limonek
laska wanilii
garść świeżej mięty
1 łyżeczka likieru miętowego (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Daktyle zalać szklanką ciepłej wody i odstawić na godzinę.
Awokado przekroić na pół, usunąć pestkę i za pomocą łyżki wybrać miąższ, a
następnie przełożyć do malaksera.
Do awokado dodać miętę, ziarenka wybrane z laski wanilii, dobrze schłodzone
mleko koksowe (tylko tę gęstą cześć), namoczone i odsączone daktyle oraz likier
miętowy. Całość miksujemy na gładko.
Gotową masę przekładamy do plastikowego pojemnika, umieszczamy w zamrażarce na
co najmniej 6-7 godzin. Dla uzyskania puszystej konsystencji należy napowietrzyć
masę lodową tzn. co jakiś czas za pomocą łyżki zamieszać.    


4 komentarze:

  1. Ciekawy przepis, czuć smak awokado w gotowych lodach?
    nielubiezmywania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie wyczuwasz smaku awokado co mnie samą zaskoczyło (robiłam je po raz pierwszy i na pewno nie ostatni)dominuje za to orzeźwiający smak limonki, mięty i mleka koksowego:) Miłego dnia!

      Usuń
  2. Fantastyczny przepis :) Właśnie mięta obrodziła u mnie na balkonie i chcę ją wykorzystac do lodów. Chyba pójdę w stronę tradycyjnego połączenia: mieta - czekolada, ale twój przepis też chętnie wypróbuję w następnej kolejności, bo zapowiada się przepysznie i orzeźwiająco :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń