środa, 5 kwietnia 2017

TARTA JOGURTOWO-RYŻOWA Z TRUSKAWKAMI


Jakiś czas temu prezentowałam na blogu przepis na tartę ryżową. Pomyślałam, że przed świętami warto do niego wrócić ponieważ deser jest prosty i smaczny, a z dodatkiem świeżych owoców prezentuje się wyjątkowo apetycznie i wiosennie.
Tym razem do tarty zamiast roślinnego mleka dodałam jogurt grecki, który nadaje tarcie lekkości, a w połączeniu ze świeżymi truskawkami smakuje fantastycznie i orzeźwiająco.


Składniki:

1 niepełna szklanki ryżu arborio
500 g jogurtu sojowego lub greckiego
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki agaru
1/2 łyżeczki skórki cytrynowej
1/2 łyżeczki soli
Świeże owoce (ja użyłam truskawek)

Na spód:

150 g herbatników
4 łyżki oleju koksowego

Herbatniki rozdrobnić dodać olej kokosowy i starannie połączyć.


Przygotowanie:

Ryż zalać 3 szklankami wody, posolić i gotować na wolnym ogniu do miękkości.
Pod koniec dodać rozrobiony w 1/4 szklanki zimnej wody agar i wlać do ryżu. Gotować jeszcze około 5 minut.
Do kielicha blendera wlać jogurt dodać cukier, skórka cytrynową przestudzony ryż i całość zblendować na gładką i aksamitną konsystencję.
Dno tortownicy o średnicy 26 cm wyłożyć pergaminem, następnie wykleić równomiernie herbatnikami i wlać masę ryżową. Wierzch wyrównać, udekorować owocami i całość odstawić do lodówki na ok. 4 godziny.

4 komentarze:

  1. Wow, ale boska! Narobiłaś mi smaka na truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To drugie zdjęcie, o mamuniu... Coś wspaniałego! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepięknie! Powiew lata :)

    OdpowiedzUsuń