środa, 16 września 2015

JAGLANE FRAPPE



Goście w moim domu zawsze są mile widziani, jednak niekiedy brakuje mi czasu aby przygotować coś słodkiego do kawy. Wówczas serwuję mój wypróbowany przepis na jaglane frappe, które zastępuje jednocześnie deser i filiżankę kawy. Połączenie intensywnego espresso z delikatnym kokosowym mlekiem i kaszą jaglaną smakuje wybornie i zawsze wywołuje entuzjazm wśród moich przyjaciół.


Składniki dla czterech osób:

1 puszka mleka kokosowego
100 ml świeżo zaparzonego mocnego esperesso
6 łyżek syropu klonowego
1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
50 ml rumu (opcjonalnie)
1 łyżeczka karobu do dekoracji

Sposób przygotowania:

1. Mleko kokosowe, syrop klonowy, kaszę jaglaną i rum umieszczamy w kielichu blendera i miksujemy na gładko.
2. 1/3 objętości przygotowanej masy odlewamy i odstawiamy.
3. Do pozostałej części dodajemy espresso i ponownie miksujemy.
4. Do filiżanek nalewamy do 3/4 wysokości smak kawowy i dopełniamy smakiem kokosowym.
5. Podajemy dobrze schłodzone.
6. Przed podaniem posypać karobem.


9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nie omieszkam zajrzeć do Ciebie :)

      Usuń
  2. świetny pomysł! takiego frappe jeszcze nigdzie nie spotkałam, więc tym bardziej kusi mnie by spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie potkałam kawki w takiej wersji a pomysł przyszedł mi do głowy zupełnie przypadkiem miksując jaglano-czekoladowe smoothie dla moich córek:) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. No proszę!! Strzał w dziesiątke jak się to mawia:) Właśnie potrzebowałam jakiejś inspiracji na jutro, takiej właśnie kawowo-deserowej, i tak oto mam tutaj jak na tacy podane dwa w jednym:) Dziękuję!!!! ..no niesamowite, jak można wszystko w odpowiedniej chwili przyciągnąć:) ..tyczy sie to wielu kwestii, właściwie w każdej dziedzinie życia:)
    Serdecznie Cię Gabi pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Kamilko! Myślę że w tym przypadku zadziałała telepatia w czystej postaci :) Pozdrawiam bardzo, bardzo i przesyłam moc pozytywnej energii! :)

      Usuń
  4. Gabi, ja Cię ozłocę!!! Szfystko mam w chałupie, zaraz miksuję, będzie na wieczorny posiad na tarasie - czy mówiłam już, że wszystkie Twoje przepisy robią u mnie furorę - dal tadka i rosołek to największe hity! Wielkie dzięki!!!! I nie przestawaj!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Kretowo stokrotne dzięki za miłe słowa które dodają mi siły, motywacji do dalszej pracy, a nie ukrywam że jej mi czasami brakuje. Jest to dla mnie wielka radością że ktoś tu zagląda i od czasu do czasu upichci coś korzystając z mojego przepisu :) Pozdrawiam i życzę pięknego dnia !

      Usuń
  5. O kurcze, wygląda i brzmi wspaniale. Muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń