czwartek, 27 listopada 2014

OWSIANE RACUCHY Z JABŁKIEM




Bardzo lubię racuchy i mogłabym smażyć i jeść je każdego dnia, ale ze względu na wysoką kaloryczność tej potrawy ograniczam się do przygotowywania ich raz na jakiś czas. Moje racuchy przyrządzam z mielonych płatków owsianych, drożdży i mleka roślinnego. Po usmażeniu są wyjątkowo puszyste, a smak i świeżość zachowują również następnego dnia.




Składniki:

2 szklanki zmielonych płatków owsianych
25 g świeżych drożdży
1,5 szklanki mleka roślinnego
2 łyżki stołowe cukru trzcinowego
0,5 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
pokrojone w plasterki jabłka
skórka z cytryny
cukier puder do posypania




Sposób przygotowania:

W połowie szklanki mleka rozrabiamy drożdże z jedną łyżką mąki i łyżeczką cukru, odstawiamy do wyrośnięcia. Następnie do miski wsypujemy mąkę, wlewamy pozostałe mleko i wyrośnięte drożdże, dodajemy skórkę z połówki cytryny, cynamon, pozostały cukier i sól. Wszystko razem dokładnie mieszamy i pozostawiamy do wyrośnięcia na pół godziny, ciasto powinno podwoić swoją objętość. Na patelni rozgrzewamy olej i łyżką nakładamy małe porcje ciasta a na wierzchu układamy po plasterku jabłka. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Kiedy racuszki lekko przestygną posypujemy je cukrem pudrem. Smacznego.



8 komentarzy:

  1. Chyba czytasz mi w myślach, bo przed momentem zastanawiałam się nad kolacją i pomyślałam o tych właśnie racuszkach :))) Pyszne są. U mnie z agawą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mylę e to ten intensywny zapach świeżo smażonych racuchów przywiódł Cię tutaj ;) Z agawą to znaczy ze sodem ? Wiem że robi się również z miąższem z liści agawy. Pozdrawiam !

      Usuń
  2. Smak dzieciństwa :) Obowiązkowo z cukrem pudrem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalie dokładnie tak, również są to smaki z mojego dzieciństwa :) Kocham racuszki :)

      Usuń
  3. zdecydowanie najlepsze z najlepszych racuchów, owsiane zawsze moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mam straszną chętkę na wszelkiego typu placki, naleśniki :) Na sama myśl że są take kaloryczne mało optymistyczne patrze w przyszłość ;) Trzeba będzie się troszkę więcej poruszać i pogimnastykować ! :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Są i pulchne i pyszne ! :) Zachęcam do wypróbowania !

      Usuń