wtorek, 4 marca 2014

BEZGLUTENOWA TORTILLA WEGAŃSKA


Nigdy nie  przepadałam za tradycyjną, hiszpańską tortillą. Może dlatego, że nie lubię  smaku ani zapachu smażonych jajek. Aby przełamać niechęć do tej potrawy postanowiłam trochę poeksperymentować, wykluczyć nielubiane składniki i zastąpić je innymi. Idealny przepis znalazłam na jednym z hiszpańskich blogów i odtworzyłam go. W rezultacie otrzymałam apetyczną tortillę bezjajeczną, która smakiem i zapachem przebija po stokroć tradycyjną. Jest prosta do zrobienia i bardzo, bardzo smaczna. Można ją urozmaicić dowolnymi dodatkami w zależności od indywidualnych preferencji smakowych. Moja ulubiona jest ze szpinakiem i z suszonymi pomidorami.




Składniki:

4-5 ziemniaków
1 cebula
3/4 szklanki mąki z ciecierzycy
1/3 szklanki wody
2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżka octu winnego
sól do smaku

Sposób przygotowania:

Ziemniaki obieramy i kroimy na plastry o grubości 2-3 mm. Cebulę kroimy w piórka. Następnie ziemniaki i cebulę  smażymy na głębokim  oleju  przez kilka minut tak, aby były al dente. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu papierowym ręcznikiem. Mąkę rozrabiamy z wodą, dodajemy paprykę, sól, ocet, przeciśnięty przez praskę czosnek i proszek do pieczenia. Tak powstałą płynną masą zalewamy ziemniaki i cebulę delikatnie mieszamy. Wylewamy na średnio rozgrzaną i natłuszczoną patelnię. Smażymy tak, jak tradycyjną tortillę z jednej i drugiej strony na złoty kolor przez około 15 minut.

3 komentarze:

  1. Ale fajna! Podoba mi się jej żółty kolorek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie. Czy mogę zamiast mąki z ciecierzycy dodać jakąś mąkę pszenną i wyjdzie mi ta tortilla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można :) odstawić mieszankę na 5-10 minut i po tym czasie smażyć.

      Usuń